Week 8 - Reisverslag uit Worcester Park, Verenigd Koninkrijk van Geeske Wind - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Worcester Park, Verenigd Koninkrijk van Geeske Wind - WaarBenJij.nu

Week 8

Door: Geeske

Blijf op de hoogte en volg Geeske

30 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Worcester Park

Jaja, het is alweer week 8! Ik ben hier nu al meer dan twee maanden, maar zo voelt het helemaal niet. Het voelt net als een weekje in Groningen (toen ik daar nog woonde) en dat ik dan het weekend weer naar huis ga. Alleen duurt het ‘weekje Groningen’ nu een beetje langer. Ik heb het nog steeds naar mijn zin hier en ik hoef me zeker niet te vervelen. Genoeg te doen en te leren wat betreft de kinderen en ook in de weekenden kan ik mijn ogen uitkijken in Londen.

Deze week was een andere week dan anders. Georgia had elke ochtend gymnastiek, waar Katie met haar naartoe ging. Ik bleef op maandag en dinsdag thuis met Charlie, want die moest slapen. Op maandag ging dat heel goed, maar op dinsdag had Charlie besloten dat hij niet wilde slapen. Ik had hem om kwart over 9 naar bed gebracht en toen ik de kamer verliet zette hij het op een krijsen. Ik heb hem even gelaten want normaal wordt hij na 5 minuten wel rustig. Nou, nu dus niet. Hij was zo overstuur, dat kan ik inmiddels aan zijn huilen wel horen. Dus ik er weer naartoe en hem rustig proberen te krijgen. Ik zong en aaide over zijn rug en na een paar minuten leek dat te werken. Hij werd rustiger en leek te gaan slapen. Maar toen ik de deur open deed.. Zette hij het weer op een brullen! Zo is dat een hele tijd doorgegaan en ik wist niet meer wat ik met hem aan moest. Ten einde raad heb ik hem na drie kwartier in de kinderwagen gezet en ben ik met hem gaan wandelen. Na 5 minuten sliep hij al.. Maar het begon te regenen dus ik ben na een half uur weer naar huis gelopen. Charlie in de kinderwagen laten liggen. Ik durfde hem er echt niet uit te halen, doodsbang dat hij wakker zou worden! Gelukkig kwamen Katie en Georgia een kwartier later weer thuis. Ik was kapot.

De rest van de week nam Katie Charlie ’s ochtends ook mee naar gymnastiek omdat ik anders veel teveel uren zou maken. Toen had ik dus vanaf 9 uur rust, heerlijk!

De hele week heb ik extra veel aandacht besteed aan Georgia. Ik had vorige week dat gesprek met Tim en Katie en ze wilden graag dat ik haar meer zou uitdagen (met andere woorden: zorgen dat ze niet steeds naar hun toe gaat ’s ochtends). Ik heb gezegd dat ik dat graag wilde proberen maar dat het soms heel lastig is omdat ik ook voor Charlie moet zorgen. Als ik Charlie ontbijt geef kan ik niet bij Georgia aan haar tafeltje zitten en gaan kleien. En dat was eigenlijk wel wat zij zouden willen. Tsja. Dus ik heb voorgesteld dat ik ’s ochtends als ik beneden kon meteen ga ontbijten met Georgia en haar aan de praat houd zodat ze niet meteen haar lepel neerlegt en vraagt of ze van tafel mag (en dan naar boven gaat, naar mommy and daddy). Dat is deze week heel goed gegaan! Het was echt een uitdaging, want als madame het in haar hoofd heeft om naar boven te gaan, is het zoooo moeilijk om haar daar vanaf te praten! Maar het ging dus goed. Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar ze was deze week minder gefocust op mommy en daddy. Schouderklopje voor mij.

Nu, na twee maanden, kan ik eindelijk merken dat Georgia mij steeds meer vertrouwt. Ze praat nu (bijna) altijd terug als ik haar iets vraag of iets voorstel. Ze wil ook echt met mij spelen als ik bij haar kom zitten. Ze kan met mij ontbijten zonder naar boven te willen omdat mommy en daddy daar zijn. Ik kan haar in bad doen, aankleden en een verhaaltje voorlezen zonder dat daar woede uitbarstingen bij komen kijken. Er zijn steeds meer kleine leuke momentjes met haar waardoor ik toch echt wel smelt. Een paar dagen terug regende het ’s avonds heel hard dus ging ik met haar naar de regen kijken. Ineens vroeg ze mij: ‘Heeste (want zo noemt ze mij), why are you staying here for a bit?’. Dus ik vertelde dat ik haar ouders hielp om voor haar en Charlie te zorgen zodat zij zo nu en dan wat rust kunnen krijgen. Dat snapte ze blijkbaar wel: ‘Yes, because adults are having a really hard time sometimes’. Zo schattig! En bij het tandenpoetsen probeerde ik haar aan de praat te houden en hield een heel verhaal over dat ik die avond mijn tanden ook maar eens goed moest poetsen, want ze waren heel vies. Ze antwoordde met: ‘You can brush your teeth in Holland’. Ooh, wauw dus ze wist waar ik vandaan kwam! Ik vertelde dat ik over een tijdje weer naar huis ging en dat dat een hele verre reis was. Daar had ze ook wel een oplossing voor: ‘Don’t worry, daddy will bring you!’. En nog een heeeel bijzonder moment was afgelopen vrijdag. Ik ging met Georgia naar gymboree, terwijl Katie met Charlie naar de dokter ging. Toen ik Georgia bracht zei de juf dat de ouders een kwartier eerder terug werden verwacht omdat ze graag wat oefeningen wilden laten zien. Katie kon niet op tijd terug zijn dus ik ben gaan kijken naar de voorstelling. Georgia lachte de hele tijd naar mij en kwam tussendoor even langs omdat ze het spannend vond. Heel lief. Maar aan het einde zei de juf: ‘Let’s give the parents a really big hug!’. Ik hield mijn hart vast want Georgia had weleens naast mij gezeten en tegen mij aangezeten, maar ik had nog nooit een knuffel van haar gehad. En ze kwam naar mij toen ik kreeg met toch een dikke knuffel! Ik was zo blij! Het was de eerste keer dat ze zo ‘dichtbij’ mij was gekomen. Van binnen maakte ik een vreugdedansje. Heel bijzonder dat ik dit met haar heb bereikt in de afgelopen twee maanden!

Nou, het weekend was ook heerlijk. Ik ben gezellig met mezelf naar de Tower Bridge geweest en kwam erachter dat de Tower of London ernaast was. Het was daar heel gezellig en het was mooi weer tot ongeveer drie uur ’s middags. Ik besloot een city cruise te maken, gewoon omdat het kon en ik dat graag eens wilde doen! Ik zag dat je uit kon stappen bij de London Eye, wat vlakbij Waterloo Station ligt en vanaf daar kan ik makkelijk een trein naar huis nemen. Ideaal dus. Ik had op een bordje iets over een prijs van £17,50 gezien en dacht nou vooruit, ik doe het gewoon. Dus ik een kaartje kopen. Kostte het ineens £9 nog wat. Ik hoefde natuurlijk maar een enkeltje, dus dat viel weer even mee. Het was een hele leuke ervaring op zo’n boot. Er was een meneertje die van alles vertelde over de gebouwen langs het water. Ik had ze natuurlijk al meerdere keren gezien, maar nu hoorde ik ook iets over geschiedenis en een paar leuke weetjes. Erg interessant! Het was een heerlijke dag in mijn eentje, ondanks de regen.

Vandaag is het zondag en vanmiddag ga ik naar het Piccadilly Theatre om te kijken of ik daar een half uur voor de show een (goedkoop) kaartje kan versieren voor Jersey Boys. Ik ben benieuwd! Op internet zijn ze bulten duur, dus wie weet heb ik geluk en kan ik vlak voor de show nog een kaartje kopen. Spannend!

Morgen ben ik ook nog vrij want het is national Bank Holiday hier in the UK. Dat is weer mooi meegenomen! Verder begint Georgia op donderdag weer met school, dus dan worden de schema’s hier allemaal weer een beetje anders. Beetje verandering is nooit verkeerd.

Have a nice week and best wishes,
Geeske

Tags: AuPair, London

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Worcester Park

Au Pair in Londen!

Van 2 juli tot 30 september verblijf ik als Au Pair in Worcerster Park (Londen).

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2015

Week 13

27 September 2015

Week 12

20 September 2015

Week 11

14 September 2015

Week 10

06 September 2015

Week 9
Geeske

Au Pair in Londen!

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 5339

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 30 September 2015

Au Pair in Londen!

Landen bezocht: