Week 6 - Reisverslag uit Worcester Park, Verenigd Koninkrijk van Geeske Wind - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Worcester Park, Verenigd Koninkrijk van Geeske Wind - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: Geeske

Blijf op de hoogte en volg Geeske

16 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Worcester Park

Wat een week! Ik heb deze week zoveel leuke dingen beleefd, dat het voelt alsof er een maand voorbij is gegaan. Ik had vakantie omdat mijn host family naar Spanje ging, waar ze vijf dagen in het vakantiehuis van Grandma en Granpi Max verbleven. Dat betekende dat ik van zondagmiddag tot vrijdagavond het rijk alleen had. Heerlijk!

Op zondag was het dan eindelijk zover. Heit en Jantsje zouden mij komen opzoeken! Begin van de middag, nadat ze een beetje gesetteld waren in hun bed & breakfast, spraken we af en heb ik ze de London Eye, Waterloo Bridge, Big Ben, St. James’s Park en Buckingham Palace laten zien. We hadden prachtig weer die dag en jullie hebben vast de foto’s wel gezien op Facebook. Wat hebben we genoten. Als afsluiter van de dag hebben we gegeten in Wimbledon, bij Bill’s.

Op maandag gingen we shoppen bij Oxford Street. Daar moet je toch echt wel geweest zijn als je naar Londen komt. Het was mega druk, maar ook heel gezellig. Alle winkels zijn enorm en volgens mij ben je wel een paar dagen zoet als je alle winkels wilt bekijken. In één van de zijstraatjes hebben we koffie gedronken en heb ik een mevrouw gevraagd hoe duur het was om een taxi te nemen. Ze wist het allemaal niet zo goed dus wij besloten om het gewoon maar te doen. Ik wist dat the British Museum niet heel ver weg was, dus we hielden een taxi aan en vroegen de chauffeur of hij ons naar the Britisch Museum kon brengen. Het was een meneer van 67 jaar, die al met pensioen was maar nog steeds 25 uur in de week werkte om even aan zijn vrouw te ontkomen. Hahaha! We maakten een praatje met hem en binnen 5 minuten waren we er al. We moesten 5 pond nog wat betalen dus ik zei dat hij er wel 6 pond van mocht maken, maar dat wilde hij niet. Hij rondde het bedrag af naar beneden en maakte er 5 pond van. Onze dag was helemaal goed, wat een coole man was dat. Dus wij hebben een (klein) rondje door the Britisch Museum gemaakt. Het was enorm en je kunt er echt alles bekijken. De hele wereldgeschiedenis. We waren er een uur voor sluitingstijd dus we hebben lang niet alles kunnen bekijken, maar hebben wel de tentoonstellingen over de Egyptenaren en de Grieken in Italië bekeken. Rond half 6 werden de honderden mensen (misschien ook wel duizenden!) uit het museum gedreven. Er zat echt systeem in, want het verliep allemaal heel vlotjes. Wij zijn vervolgens teruggelopen naar Oxford Street om een pub te vinden waar we fish and chips konden eten. Natuurlijk was die nergens te vinden en hebben we drie kwartier moeten zoeken. Maar, we hebben er één gevonden! Dus de fish and chips kon ook weer van het to-do lijstje afgestreept worden.

Op dinsdag kwamen Heit en Jantsje mij thuis opzoeken. Ik heb ze van het station gehaald en we zijn langs de hoofdstraat gelopen. We hebben daar een stuk of vier charity shops, waar Jantsje fan van is. Die hebben we dus bekeken en we zijn even naar de supermarkt geweest. Daarna zijn we naar mijn huis gelopen. Zo leuk om hen te laten zien waar ik woon en hoe de huizen hier eruitzien. We hebben geluncht na een fantastische rondleiding door het huis. Na de lunch deden Heit en Jantsje even een dutje, terwijl ik alvast de groenten sneed voor het avondeten. We zijn daarna even de heuvel in het park opgelopen. Vanaf daar kun je (bij helder weer) namelijk Londen zien liggen. Erg leuk. Na ons rondje in het park heb ik avondeten gemaakt en hebben we heerlijke meatball casserole gegeten. Als afsluiter van de dag hebben we een drankje gedaan in de plaatselijke pub. Super gezellig! De foto’s hebben jullie vast al gezien.

Op woensdag was het alweer tijd om Heit en Jantsje op de trein te zetten naar het vliegveld. Maar vantevoren hebben we gezellig nog even geluncht in een pub vlakbij het treinstation. Het bleek dat de barmeneer ook in Nederland had gewoond en hij begon erover dat wij echte koffiedrinkers zijn. ‘You drink coffee with everything, always coffee!’. Ja, dat klopt. Wij moeten wakker blijven. En rond half 2 was het zover. Ik moest afscheid nemen. Het waren fantastische dagen, maar nu moet ik het nog 7 weken alleen zien vol te houden. Bedankt Heit en Jantsje!!

Op donderdag en vrijdag heeft het de hele dag geplenst en ben ik thuis gebleven. Het waren zware dagen, ook omdat ik Heit en Jantsje alweer in Nederland waren en ik graag met hen was teruggegaan. Maarja, als ik volgende week eenmaal weer aan het werk ben zal de tijd wel sneller gaan. Dan is het zo weer weekend en kan ik er weer op uit!

Gisteren ben ik trouwens nog met het Nederlandse meisje op stap geweest. Zij vliegt dinsdag weer terug naar Nederland. We hebben een leuke dag gehad en veel gezien. We zijn eerst naar Harrods geweest. Dat is een warenhuis dat gespecialiseerd is in luxegoederen. Ik voelde me net een holbewoner, zo luxe is het daar. Er is een zo’n glimmend tafeltje, waar dan maar twee tassen op staan. En de prijzen, niet normaal. Een random bakje kost even 300 pond ofzo. Beetje ongemakkelijk. Ik ben netjes op de paden gebleven, zo bang dat ik iets om zou stoten! Maar het was wel een ervaring om daar even rond te lopen. Na Harrods hebben we gegeten bij Five Guys, een hamburgerrestaurant. De hamburgers waren duur, maar heerlijk. Alles was vers. Het leukste waren de frisdrankautomaten. Echt niet normaal. Je kon alles kiezen en onbeperkt bijvullen. Klik je bijvoorbeeld op Cola, dan kun je kiezen uit tien smaken: cherry, vanilla-cherry, blueberry, lime, raspberrie, peach etc. En dat dus voor alle dranken! Voor Sprite, Fanta en echt alles! Wij hebben er dus even een proeverij van gemaakt. Ik ging dan iets halen en dan moest het Nederlandse meisje raden welke smaak en drank het was. Heel cool. Echt iets voor mij, haha! Verder zijn we nog naar de M&M World geweest. De geur in die winkel maakte me zo misselijk, dat we er niet zo lang zijn gebleven. De Nickelodeon Store kon natuurlijk ook niet overslagen worden en ik ben erg blij met mijn nieuwe pyjamabroek met alle karakter van Spongebob erop. Als laatste zijn we naar een grote markt in Camden Town geweest. Zo’n leuke sfeer! We hebben zelfs nog gezien hoe twee boven door de sluizen gingen, lekker Nederlands.

Nu is het zondag en ben ik thuis aan het chillen. Ik heb mijn verhaal alweer geschreven, dus ik kan me mentaal gaan voorbereiden op de komende week! Zaterdagochtend had ik namelijk de ochtend shift en dat was een beetje een drama. Charlie werd om half 7 bij mij gedropt en die was helemaal blij om mij te zien. Toen we om 7 uur naar de kamer van Georgia gingen was het eerst goed, want ze herkende me niet. Toen ze me wel herkende brak de hel los en schreeuwde ze om haar moeder. Het was allemaal weer even wennen nadat ze me een week niet had gezien. Morgen moet ik dus opnieuw beginnen om haar vertrouwen te winnen. Beetje jammer, maar zo werkt dat nu eenmaal. Gistermiddag was ze al wat meer aan mij gewend, dus het zal vast minder lang duren dan in de eerste weken. Ik heb goede hoop.

Tot volgende week!

Liefs en best wishes,
Geeske

• 16 Augustus 2015 - 14:50

Mem:

A goeie!

Fijn dat je je Fries nog even kon ophalen met heit en Jantsje :) Dan ver-Engels je niet zo.....
    Wij missen jou ook hoor! Morgen beginnen de basisscholen hier weer, maar nu nog zonder jou. Heb je al wat van je sollicitaties gehoord?
    Je bent nu alweer op de helft, de tijd gaat snel. Het aftellen kan weer beginnen. Voor je het weet ben je weer thuis en verlang je terug naar Engeland :-)

Groeten en werkse!

Tags: AuPair, London