Week 12 - Reisverslag uit Worcester Park, Verenigd Koninkrijk van Geeske Wind - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Worcester Park, Verenigd Koninkrijk van Geeske Wind - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Geeske

Blijf op de hoogte en volg Geeske

27 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Worcester Park

De laatste week is ingegaan! Ongelooflijk dat het over een paar dagen alweer voorbij is. Dan verruil ik het prachtige Londen weer voor mijn (nieuwe) leven in Nederland als juf Geeske. Ik moet bekennen dat ik daar toch ook wel heel veel zin in heb!

Ik heb de afgelopen week en vooral dit laatste weekend op en top genoten en de dingen gedaan die nog op mijn lijstje stonden. Ik zal vooral de leuke momenten van deze week beschrijven, want dat zijn de dingen waar ik later aan terug wil denken!

Zo heb ik deze week twee berichtjes op facebook geplaatst met uitspraken van Georgia:
- De kleine meid (3) deed mijn hart smelten tijdens het eten vanavond. Uit het niets zei ze: "Heeste, I decided I love you and I am going to be a good girl for you." En vanavond in bad vertelde ik haar dat ik volgende week naar huis zou gaan en haar gezicht betrok helemaal: "But I don't want you to go!"‪#‎missionaccomplished‬
- De dikke knuffels stromen binnen en als je zelfs in je vrije uren vanaf de tweede verdieping een schel stemmetje 'Heeste, where aaaaaaare you!' hoort roepen, kan je dag toch niet meer stuk? ‪#‎nogeenweekje‬

De schat! Deze momenten en uitspraken winnen het echt 100 keer van de moeilijke momenten en ze maken dat ik ook deze laatste week (met 4 werkdagen) vol goede moed in ga.

Hoewel Charlie nog geen fantastische uitspraken doet die ik met jullie kan delen (behalve ‘Dadaa’ en veel gekrijs) kan ik wel vertellen dat hij steeds meer stapjes alleen doet nu! Het is zo leuk om te zien. Als hij zich aan de bank omhoog getrokken heeft kan hij zich omdraaien en een paar meter naar mij toe lopen. Het is alleen een beetje lastig dat hij ook naar mij toe wil lopen als hij bij zijn speelgoed staat en dat is heel lastig als je niet voor je kijkt, want dan struikel je nogal gauw over al het speelgoed dat in de weg ligt… Maar goed, ik wilde dus graag dat hij kon lopen voordat ik wegga en hij is echt al een heel eind op weg! Fingers crossed voor het laatste beetje stabiliteit!

Het afgelopen weekend was echt fantastisch! Op zaterdag ben ik voor het laatst met Melissa op stap geweest (gonna miss you!) en we hebben het mooiste plekje van heel Londen bezocht: namelijk de top van ‘The Shard’. The Shard is het hoogste gebouw in West Europa en vanaf verdieping 69 tot 72 heb je een prachtig uitzicht over heel Londen. Wauw, wat was dat fantastisch! Je kon Londen in 360 graden bekijken en wat hadden we geluk met het weer, het was echt prachtig.

Na dit adembenemende uitzicht zijn wij weer nedergedaald en hebben we de tube genomen naar de plaats ‘Angel’. Daar hebben we de pub onveilig gemaakt en heb ik genoten van een heerlijke portie ‘pork ribs with chips’ en werd ik getrakteerd op een pint Strongbow (thanks Melissa!). A lovely day!

Op zondag, dus vandaag, ben ik alleen op stap geweest en om de laatste dingen van mijn lijstje af te strepen. Ik ben naar Wimbledon geweest, naar de film ‘Miss you already’. Een hele goede film, die maakte dat ik mijn tranen niet kon bedwingen (laten we zeggen 5 keer..). Daarna heb ik mijn 6de en laatste poging gedaan om een Oreo ijsje te bemachtigen bij de KFC. De vorige 5 keer was het apparaat stuk en moest ik het restaurant verlaten zonder een Oreo ijsje. En het is gelukt! De aanhouder wint. Terwijl ik daar ik de rij stond kwam er een zwerver aan die vroeg om 40 pence. Ik heb hem dan gegeven en terwijl ik mijn portemonnee pakte zei de vrouw voor mij dat ik hem niks moest geven omdat hij aan iedereen geld vroeg. En dat hoofd erbij.. Ik werd er spontaan chagrijnig van. Ik zal zelf wel bepalen aan wie ik mijn geld geef. Misschien heeft ze wel gelijk en maakt de zwerver misbruik van mijn geld door bijvoorbeeld drank te kopen, maar als je niet uitgaat van het goede in een mens dan kom je ook nergens in deze wereld, denk ik dan.. Anyway. Het was nog maar halverwege de middag dus besloot ik om naar London Waterloo te gaan om mijn laatste rondje Waterloo Bridge, London Eye en Big Ben te maken. Dus ik daarheen. De zon scheen en wat heb ik genoten van de prachtige uitzichten. Vlakbij de London Eye zag ik twee jonge mensen staan die karikaturen maakten, iets wat ik altijd al eens wilde laten doen! Ik besloot mijn rondje af te maken en toen ik weer langs hun tafeltjes kwam besloot ik om het gewoon te doen. Nou, als je graag eens door vreemden bekeken wilt worden, dan moet je een karikatuur van jezelf laten maken in Londen. Serieus, iedereen bleef kijken en keek naar mij en de tekening en glimlachte of keek vol verbazing. Ik had het zweet op mijn rug staan van al die belangstelling, haha. Maar de tekening is leuk geworden hoor! Althans, dat vind ik!

Na al die publieke belangstelling leek het mij een goed idee om mijn maag te trakteren op een lekkere verse mega hotdog. Verse ‘pork sausage’ in een baguette met ketchup en mosterd. Hij was zo groot dat ik er volgens mij wel drie kwartier over heb gedaan om hem naar binnen te werken, maar het was heerlijk!

Ooh, mijn excuses voor de vele uitroeptekens, maar dat laat denk ik wel zien hoe ik heb genoten deze week. Vol goede moed ga ik de laatste week in en zaterdagavond slaap ik gewoon alweer in mijn eigen bed in Ureterp, hoe raar is dat?!

Volgende week zal ik nog verslag doen van mijn laatste week in Londen en de reis terug naar Nederland en dan is dit avontuur alweer afgelopen! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verhalen te lezen en vanaf volgende week kan ik jullie weer lastigvallen met mijn aanwezigheid, haha!

Best wishes,
Geeske

Tags: AuPair, London

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Worcester Park

Au Pair in Londen!

Van 2 juli tot 30 september verblijf ik als Au Pair in Worcerster Park (Londen).

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2015

Week 13

27 September 2015

Week 12

20 September 2015

Week 11

14 September 2015

Week 10

06 September 2015

Week 9
Geeske

Au Pair in Londen!

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5317

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 30 September 2015

Au Pair in Londen!

Landen bezocht: