Week 9 - Reisverslag uit Worcester Park, Verenigd Koninkrijk van Geeske Wind - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Worcester Park, Verenigd Koninkrijk van Geeske Wind - WaarBenJij.nu

Week 9

Door: Geeske

Blijf op de hoogte en volg Geeske

06 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Worcester Park

Negen weken en drie dagen ben ik hier nu al! Maar het voelt alsof ik hier al jaren woon en van oppassen mijn beroep heb gemaakt. Gelukkig is dat niet zo, haha, maar ik ben wel echt een pro nu. Ik zal moeten afkicken als ik over een paar weken weer in Nederland ben..

Maar over tot de orde van de dag: ik zal jullie vertellen wat ik de afgelopen week allemaal heb beleefd! Te beginnen met de zondag. Vorige week zondag schreef ik dat ik zou proberen om op het laatste moment een kaartje te bemachtigen voor de musical Jersey Boys in Piccadilly Theatre. Degenen die mij op facebook volgen hebben al kunnen zien dat me dat gelukt is! Ik kwam aan bij Piccadilly Theatre en het was er hartstikke druk maar ik vond al snel de rij waar je nog kaartjes kon kopen. Er zat een man achter de computer die mij vertelde dat in de ‘stalls’ (onderin) nog kaartjes waren tussen de £40 en £70. Aan mijn gezicht kon hij wel zien dat ik niet van plan was zoveel geld uit te geven dus hij zei dat hij op het tweede balkon nog plek had voor £27,50. Ik vroeg toen of ik het daar wel goed kon zien, of het niet ‘restricted view’ was. Vervolgens wilde hij me een balkon lager hebben voor dezelfde prijs. En toen ineens zei hij: “Wait, there is one spot left on… B20”. Dus hij wees de plek aan op een kaartje. Was dat beneden op de derde rij! “Don’t tell anyone!”, zei hij met een glimlach. Ik had dus voor een koopje een plekje bemachtigd op de derde rij! Het was echt fantastisch! Een prachtige oude (echt Engelse) theaterzaal. Nog zonder airco en bijzonder weinig beenruimte, maar ik zat zo dichtbij het podium dat ik het speeksel van de acteurs kon zien wegspatten terwijl ze zongen. Echt waaauw, ik heb genoten!
Die avond ben ik nog naar London Waterloo gegaan om de London Eye en de Big Ben in het donker te bewonderen. Ik was nog nooit in het donker in Londen geweest, echt prachtig!

De maandag was ik vrij omdat het ‘national bank holiday’ was. Dan is bijna iedereen vrij in Engeland en ik dus ook. Dat betekende dat mijn uren die week verdeeld zouden worden over 4 dagen. Op dinsdag had ik 4 uren, op woensdag 5 en op donderdag en vrijdag beide 8. Niet zo heel goed verdeeld, maarja ik word geprezen om mijn flexibiliteit! No problem, no problem. Het was een goede week en de donderdag en vrijdag waren heerlijk omdat Georgia weer naar school ging. Werkelijk, wat een rust! Katie brengt haar ’s ochtends om kwart over 8 weg en dan zorg ik voor Charlie, ruim ik op en maak ik schoon. Georgia was op donderdag en vrijdag erg moe, wat betekent dat woedeaanvallen vlak voor het eten moeilijk te vermijden zijn… Maar ze maakt ook wel hele lange dagen hoor, voor een 3 jarige.

Volgende week is de eerste week dat ze weer fulltime naar school gaat. Op maandag en vrijdag alleen de morgen en op dinsdag, woensdag, donderdag de hele dag. Mijn rooster zal wel weer aangepast worden, alleen weet ik nog niet hoe. Meestal hoor ik dat pas op het laatste moment. Even afwachten dus!

Afgelopen zaterdag ben ik met het Duitse meisje naar Kingston geweest en daar heb ik wat warme kleren gekocht (lange broek en shirt met lange mouwen). Het is hier namelijk ineens heel koud en daar was ik niet op voorbereid. Het was een leuke dag! Ik ben met de trein heen gegaan en toen ik aankwam schoot het me ineens te binnen dat ik veel beter met de bus had kunnen gaan omdat dat veel goedkoper is. Dus. De terugweg ben ik wèl met de bus gegaan. De bussen hebben namelijk een standaard tarief van £1,50. Het maakt niet uit na hoeveel haltes je weer uitstapt. Ideaal!

Vandaag ben ik (net als twee weken geleden) naar de bioscoop geweest in Wimbledon. De film begon om 13.20 uur dus ik zou de trein nemen van 12.32 uur om vervolgens om 12.42 uur in Wimbledon aan te komen en genoeg tijd de hebben om een kaartje te kopen. Maar dat liep natuurlijk allemaal even anders. Ik kwam om 12.22 uur aan op het station en zag dat mijn trein gecancelled was. Great. De volgende trein zou pas om 13.03 komen, wat betekende dat ik pas om 13.13 in Wimbledon zou zijn. Als ik snel was zou ik misschien net om 13.20 in de bios kunnen zijn en dan moest ik nog een kaartje kopen.. Maar! Ik wist nog van de vorige keer dat de reclames 30 minuten duren en dat er toen ook nog mensen binnen kwamen 2 minuten voordat de film begon. Nu heb ik dat dus ook gedaan! Allemaal geen probleem. Het was super rustig en ik heb nog kunnen genieten van 20 minuten reclame voordat de film begon. Lucky me.

Nou, het was een beetje kort deze week, maar dat moeten kunnen toch?

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

Best wishes en tot volgende week,
Geeske

Tags: AuPair, London

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Worcester Park

Au Pair in Londen!

Van 2 juli tot 30 september verblijf ik als Au Pair in Worcerster Park (Londen).

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2015

Week 13

27 September 2015

Week 12

20 September 2015

Week 11

14 September 2015

Week 10

06 September 2015

Week 9
Geeske

Au Pair in Londen!

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5315

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 30 September 2015

Au Pair in Londen!

Landen bezocht: